Mida jälgida online-mängukonto avamisel?
  • Jokker.ee
  • 02.01.2016
  • 0

Mida jälgida online-mängukonto avamisel?

Kuigi kasutajakontode avamine on erinevates online-mängukohtades äärmiselt lihtne, ei piirdu asi paraku vaid ankeedi täitmisega. Järgnevalt esitan mõned näpunäited, millega mängijad võiksid kontode avamisel arvestada ning loetlen dokumendid, mille esitamiseks tuleks valmis olla.  

Sageli tekitab segadust see, et kõiki dokumente ei nõuta koheselt konto avamisel, vaid alles pärast esimese väljamakse taotluse tegemist. Nii võib tekkida olukord, kus mängija on küll esitanud soovi raha kätte saada, kuid kontole see ikkagi ei jõua ning mõnikord ei anta ka automaatset tagasisidet. See omakorda tekitab kliendis üsnagi põhjendatud kahtluse: äkki on tegemist mingi pettusega?

Ei, asi pole kindlasti selles (Eesti litsents eeldab vähemalt miljonieurost omakapitali ning kopsakate riigilõivude tasumist), vaid lihtsalt teatud protseduurireeglite rikkumises või dokumentide mitteesitamises. Vältimaks olukorda, mil mängijal läheb võidetud raha vaja, kuid seda ei õnnestu soovitud kiirusega kätte saada, tasub lihtsalt mõningatel asjadel silm peal hoida ning nõutud dokumendid (vähemalt) ette valmistada.   

Loomulikult tuleb mõista, et reeglid pole igal pool identsed. Kuigi kõik operaatorid on Eestis litsentseeritud, ei pruugi Eesti litsents olla ainus, mida ettevõte kasutab. See omakorda tähendab, et näiteks Triobetis on reeglid mõnevõrra erinevad TonyBeti omadest ning vastupidi. 

Suhtlemisel klienditeenindusega soovitan olla kannatlik ning järgida täpselt juhiseid, mida sulle antakse. Klienditeenindajad järgivad kindlaid protseduurireegleid ning nende ähvardamine, „kirjadega pommitamine“, vastuvaidlemine või tähenärimine annab üldjuhul hoopis vastupidise tulemuse ega kiirenda kuidagi asjaajamist. Enamasti töötavad klienditugedes siiski mõistlikud inimesed, vastused saabuvad kiiresti ning asjaajamine on korrektne. Kui klient pole rikkunud reegleid ning esitab nõutud dokumendid soovitud kujul, ei teki tõenäoliselt ka mingeid probleeme. 

Konto avamine
Kui avad konto ning arveldad mõnes pokkeritoas, online-kasiinos ja/või spordiennustuse portaalis, siis soovitan pidada meeles järgmist:
- Sisesta enda kohta alati õiged ning korrektsed andmed. Sihilik valeandmete esitamine või lihtsalt „pullitegemine“ lõppeb üldjuhul konto külmutamisega, mis ei lase hiljem mängida ega arveldada. Samuti on võimalik, et kontol olev raha konfiskeeritakse pettusele viidates.
- Võimalusel ära sisesta andmeid, mis võivad kergelt muutuda (üürikorteri aadress, töökoha e-mail).  Kui sa ei suuda esitada ühtegi veenvat tõendit ajutisel elamispinnal resideerumise kohta, siis ära seda aadressi kasuta. 
- Veendu, et sul oleks oma meilikontole ligipääs. 
- Kui plaanid arveldada e-rahakotiga, siis sisesta kindlasti kontaktmeiliks sama e-maili aadress, mis on kasutusel sinu e-rahakotis. 
- Mõtle hoolikalt läbi, kuidas raha kontole kanda. Kuna online-mängukohtades kehtib nn. „suletud silmuse reegel,“ tuleb teha väljakanne samasse kohta, kust tegid sissekande. See tähendab, et kui kannad raha kontole SEB krediitkaardiga, siis tuleb ka väljakanne teha samale kaardile, mitte näiteks Skrili kontole.  
- Mitte mingil juhul ära arvelda läbi kolmandate isikute! 

Nõutud dokumendid
Sul tuleb olla valmis kolme liiki dokumentide esitamiseks: 
1) Identiteeti tõestav dokument (ID-kaart, pass, juhiluba).
Isikut tõendava dokumendina aksepteeritakse üldiselt ainult KEHTIVAT ID-kaarti, passi või juhiluba. Näiteks elamisluba (olgugi, et see kuulub ametlikult tunnustatud isikut tõendavate dokumentide hulka), meremehe teenistusraamat või kaitseväelase tunnistus alati ei sobi.
Kõige lihtsam on valida üks dokument esimesest kolmest, see skännida või teha pilt (näiteks telefoniga) ning fail oma arvutisse salvestada. Soovitav oleks jälgida, et dokument olema võimalikult kaua kehtiv, sest aegumise korral võidakse nõuda uue saatmist. Dokumendi koopia peaks olema võimalikult hea kvaliteediga (kõik numbrid ja tähed selgelt loetavad) ning terviklik (pildil kogu ID-kaart, mitte ainult osa sellest).  

2) Elukoha tõestus (rahvastikuregistri väljavõte, arve).
Kuigi Eesti seadused otseselt sisekirjutust ei nõua, peab online-mängukorraldaja elukoha siiski tuvastama. Kõige lihtsam moodus on kasutada Eesti Kodanikuportaali  või rahvastikuregistrit (https://www.eesti.ee/portaal/rrteenus.paring_enda_andmete) ning teha print-screen. Alternatiivina sobib ka mõni viimaste kuude jooksul sinu nimele saadetud arve (näiteks sideteenused või üür), kus on näha nii nimi kui aadress.

Väga oluline on silmas pidada, et ära tuleb tõestada just see aadress, mille konto avamisel sisestasid. Paljudele (eelkõige noortele inimestele) on kindlasti väga tuttav olukord, kus ametlik elukoht rahvastikuregistri järgi on vanemate majas või korteris, tegelikult elatakse aga hoopis tüdruk- või poiss-sõbra juures. Probleemi tekitab asjaolu, et nii on väga keeruline leida mõnda sinu nimele esitatud arvet, kus oleks just see aadress. Sel juhul soovitasin ma kindlasti sisestada kontaktaadressiks nimelt vanemate korteri oma (mis on ametlik elukoht) ning mõni muu aadress vaid juhul, kui oled täiesti kindel, et suudad seal elamist ka tõestada.  

3) Deposiidi tõestus (krediitkaardi fotod, konto väljavõte või e-rahakoti andmete väljavõte).
Deposiidi tõestamine on alati valulik teema, sest kardetakse, et sinu jaoks tundlikud andmed võivad sattuda kolmandate isikute kätte, kel on võimalus neid kuritarvitada. Üldiselt pole selliseks kartuseks siiski põhjust, sest esiteks ei pea päris kõiki asju avaldama ning teiseks ei huvita teie andmed operaatorite reatöötajaid, kes need meilid enamasti lihtsalt edasi saadavad. 

Pangakonto väljavõttel peaks olema näha viimane mängukorraldaja kontole tehtud makse, pangakonto omaniku (so. sinu) nimi ning pangarekvisiidid (IBAN kood). Kõige lihtsam moodus on teha pangakonto väljavõte ainult sellest ühest päevast, mil deposiit tehti. Ebavajaliku info (näiteks samal päeval saadud palk vms.) võib vabalt kinni katta. NB! Pangakonto väljavõte ja maksekorraldus on erinevad asjad. Mõnikord piisab ka viimasest, kuid üldiselt soovitakse siiski pangakonto väljavõtet. 

Kui teed ülekande krediitkaardiga, siis tuleks teha pilt sellesama krediitkaardi mõlemast küljest. Sinu konfidentsiaalsuse huvides on üldiselt lubatud katta kinni kaardi numbrid ja CVV2 kood (sel juhul tuleks aga jätta avatuks krediitkaardi esimene ning neli viimast numbrit).

Mitte mingil juhul ei tohi teha üldkandeid kellegi teise inimesi arvelt, ka juhul kui tegemist on lähisugulasega! Makset ei viida lõpuni ning sellele järgneb aeganõudev protseduur, et raha tagasi saada.  

E-rahakott on kõige mõistlikum vahend arveldamiseks juhul, kui käibed on suured, sulle on oluline kiirus ning sa ei soovi, et pankadesse jääks „jälg“ hasartmängude mängimisest (kui oled nn. „piiripealne klient“, siis võivad suured mängukäibed tõepoolest halvendada sinu laenusaamise võimalusi). Võimalik, et tuleb esitada ka väljavõte oma andmetest e-rahakotis.

Mõnikord on dokumentide näidised olemas operaatorite veebilehel või saadab need küsimuse peale klienditeenindaja. Soovitav on salvestada kõik vajalikud dokumendid oma arvutisse ning esitada need esimesel võimalusel, laadides näiteks üles mängukorraldaja veebilehele oma profiili alla (kui nii saab teha). 

Korrektne suhtlemine ning nõutud andmete esitamine muudab asjaajamise ning arveldamise väga mugavaks.  

Kommentaarid

Kasiino
Spordiennustus
Pokker